Bijna elke vrouw vindt het wel leuk om van tijd tot tijd te shoppen. Vooral lekker losgaan als er uitverkoop is, is één van onze favoriete bezigheden. Hoe leuk zo’n dag ook kan zijn, vaak ontstaan er toch de nodige ergernissen. Van pashokjes die niet goed dicht kunnen tot opdringerige verkopers. In dat opzicht lijkt online shoppen de perfecte oplossing, maar niets blijkt minder waar. Waar je online van een aantal ergernissen af bent, komen er weer een stel nieuwe voor in de plaats. Weinig betaalopties, lange levertijd en onduidelijke foto’s. PinkPrincess heeft de 7 grootste irritaties tijdens het shoppen op een rijtje voor je gezet.
- Tijdens het shoppen heb je allerlei leuke dingetjes gevonden en het is tijd om ze te gaan passen. Je gaat in de rij staan en wacht tot je aan de beurt bent. Als het dan eindelijk zo ver is blijk je weer een verkeerd pashokje te hebben; de gordijnen gaan niet goed dicht! Wat is het nut van een gordijn als het niet helemaal dicht kan? Daarnaast zijn veel pashokjes ook nog eens vies. Van vieze zakdoekjes tot haren, je komt van alles tegen dat je niet tegen wilt komen in een pashokje.
- Nog voordat je één voet in de winkel hebt staan komt er al een verkoper op je af gerend met de vraag of ze je kan helpen. Natuurlijk zeg je dat je gewoon aan het rondkijken bent, in de hoop dat je dan in alle rust verder kunt winkelen. De verkoper blijft echter aandringen en geeft je continu ongevraagd advies. Zelfs bij het pashokje blijft ze je adviezen geven, die vaak ook nog eens helemaal niet waar zijn omdat ze van haar baas/bazin gewoon moet verkopen…
- De drukte, zucht… Iedereen is zaterdagmiddag vrij (nou ja, bijna iedereen), dus iedereen gaat tegelijk shoppen. Je kunt de Kalverstraat maar beter vermijden op zaterdagmiddag, tenzij je in de file wilt staan. En als het sale is kun je maar beter helemaal thuisblijven.
- We zijn dol op kinderen. Maar niet als ze de hele tijd in de weg lopen en gaan krijsen. Shoppen is al moeilijk genoeg zonder extra obstakels. Vooral kinderwagens die het gangpad blokkeren zijn een grote ergernis.
- Je zoekt online naar een nieuw rokje. Uiteindelijk heb je er één gevonden en klik je op de foto om hem wat beter te bekijken. Het blijkt toch niet helemaal te zijn wat je zoekt, dus je klikt op vorige om verder te zoek. Echter, je wordt weer teruggeleid naar de homepagina. Dan kun je dus helemaal opnieuw beginnen met zoeken.
- Voor een aankomend feestje ben je op zoek naar een leuke outfit. Na uren online zoeken kom je hem dan eindelijk tegen en je wil hem graag bestellen. Maar dan blijkt dat het product in geen enkele maat of kleur beschikbaar is. Waarom staat het product op een webshop als je het niet kunt kopen?
- Als je bij de kassa staat en je het bedrag wat je moet afrekenen te horen krijgt. Au!
Wat is jouw grootste ergernis tijdens het shoppen?